It's time to wait for the miracle - counting months, days, hours minutes & seconds.

Ja, nu vet nog dem flesta att vi ska ha en liten bebis i början på sommaren. Lyckan är total och efter att i tre månaders period inte haft mer tid till annat än en enstaka vistelse i Växjo, kräks, trötthet, och hormoner utöver de vanliga kan jag säga att jag välkomnar nästa fas - där det utlovas fin hy (pregnant glow), knappt/ eller inget illamående och eventuellt en bebis-kula. Det har väl redan börjat synas lite på kroppen kan jag tycka - men det tyckte jag även från dag 1 av väntan.
 
Det är mycket förberedelser som man måste se efter - men babyproofing tänkte vi ta om cirka 1.5 år. Hur mycket kan ett barn pilla i el uttag när den bara äter och sover kan man undra. Men att tänka på allt detta är del utav att förbereda sig. Vi hoppas på en sådan där bubbla utav bebis-lycka alla pratar om när den anländer, men förbereder oss även på en liten som har bra lungor och kommer med otroligt mycket ljud jämfört med sömn.
 
Idag ska en vän komma på middag - och bejb har lovat att plocka med sig julmust hem. Inte för att jag kan dricka så mycket mer än ett glas utan att bli mätt men det är en underbar juldryck - som jag säkerligen kommer att få dricka fler gånger med tanke på att jul-öl och starkvins glögg går fet bort. Mig kvittar det egentligen, jag har svårt när det blir för mycket örter i saker och ting numera, och dessutom har jag haft avsmak på det mesta förutom nyponsoppa. En tacksam dryck på så vis att den går ner, lätt kommer upp - men lite drygt med tanke på att jag står fast vid att det är den som ligger bakom min viktuppgång för tillfället. Hursom - det här är bara början. Början på ett äventyr för mig och min fästman och vårat framtida barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0