Att ha kvar dig i vår förlorade värld.

Sitter med en kopp kaffe.. Scratch that. Sitter och funderar på att sitta med en kopp kaffe. Snart ska jag sätta på kaffe kokaren. Idag är en sådan Fredag som jag tack vare min vän ska jobba, det låter lite negativt men det är det inte. Nu är det lugnet före stormen, innan jag måste ner och skrapa rutorna och i en svindlande fart (se 50km/h) åka till jobbet på halt, halt underlag.
Solen lyser in genom fönstret och lämnar små figurer av ljus och skugga på mina ben och snön ute glittrar. Mitt hår är en enda stor 'dread' och jag har inte borstat tänderna ännu.
Juste - granen. Jag kommer alltid på den när jag ska röka. Den ligger numera helt plant på balkongen. Jag går och hoppas på att den ska få ben och gå härifrån, men tyvärr är den redan torr och stendöd. Så några ben får jag nog vänta länge på. Sen var det ju mattan som jag började tvätta i badkaret, som bara ligger där och är i vägen. Den behöver bli upphängd och avsköljd.. Eller utslängd genom fönstret.
Från att vara en lugn mysig Fredag ser jag allt som behöver göras. Nej tillbaka till ovissheten.
Ska jag eller ska jag inte sätta på en kaffe?

Kommentarer
Postat av: You biggest fan!

Lovely <3

2012-02-10 @ 14:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0