Patience is everything. We were just too young.

Lördag. Älskade Lördag. Vi började dagen med, ja ni, kaffe. Tyvärr fanns det ingen mjölk, men kaffet slank ner ändå. Vi tog våra vitamin tabletter, Bejb åt gröt med äppelmos som hans mormor gjort åt honom. Jag åt ett kokt ägg och sedan bar det av mot centrum där jag för första gången skulle tvätta & dammsuga bilen. Efter några svordomar och dammsugarpolettter senare storhandlade vi på Lidl, men bara saker som är billigare där än någon annanstans. Jag märkte att ananasen var dyrare på Lidl, än på tex. Coop - likaså kvisttomaterna, och mandarinerna/clementinerna.
Det är kul att jämföra ibland - men inte idag när jag var både hungrig, kissnödig, och isbit. Bejb sade "idag har vi lärt oss att: att storhandla måste gå fort. Man måste vara mätt också". Han syftade nog på hur kort stubin jag hade när jag inte hittade tonfisken.
Ikväll blir det middag hos mina föräldrar.
Tack för igår mina über-roliga och trevliga kollegor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0