It's not so bad. The waiting around.

Idag var vi på besök hos barnmorskan och allt såg bra ut som vanligt. Vi var förbi och fyllde på skafferiet gravid vitamin tabletter på apoteket, för att sedan äta lunch ihop. Nu fick bejb nyss åka tillbaka till jobbet. Men han säger att han är hemma om fyra timmar igen.

Igår var det fruktansvärt varmt så jag tog två duschar i 20 grader för att kyla mig, men idag är det bara 15 grader ute och moln och det tackar vi för kan jag lova, har till och med kläder på mig utan att svettas för mycket.

Bebisen ska tydligen ligga "jääätte långt ner" enligt barnmorskan och alltid när hon klämmer för att känna så ilar det till något enormt. Sen brukar det hålla i sig till på kvällen. Men som sagt - man kan aldrig veta när bejbin vill ut. Det kan vara allt ifrån vilken sekund som helst tills flera dagar efter igångsättning.

På måndag bokar man tid för igångsättning för Fredag. Vi får se hur det behagar att bli helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0