For the love of..

En väl förtjänt sovmorgon plockade jag ut idag, denna soliga Fredag. Till skillnad från sambon som vaknade i ottan. Vad ska man göra? Han ska till gymmet efter jobbet, så för att vara duktig tänkte jag tvätta och städa. Det är inget överdrivet som måste tas tag i, men göras måste det lik förbannat.

Jag har under graviditeten läst bloggar - några utav vilka också fått sina bebisar nu, och det gör längtan enorm. Jag vet fortfarande inte riktigt vad det är jag väntar på om jag ska vara brutal ärlig. Vad är det min uppgift ska bli, och hur jag kommer att känna inför den nya lilla människa som ska bli del utav våran familj. Jag kan inte föreställa mig denna enorma kärlek som alla pratar om som kommer efter födseln. Delvis är den ju redan del utav oss. Den kommer sova på samma plats när den kommer hem ifrån BB, som den i princip har gjort hela sitt liv. I vårat sovrum, bredvid oss. Om den inte vill sova själv förstås. Då har vi ju sängen där bredvid med. Åh jag längtar! Ps. Har i princip inga graviditets krämpor, det skulle vara humörsvängningar som i så fall är pga hormoner. Men det kan man ju i princip inte veta så här som "icke doktor". Det kan ju hända att det bara är jag och mitt humör som svänger. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0